Tuesday, August 12, 2014

Затылок Occiput (The Back of Bunin's Head)


This is a back view of the Bunin statue in Yelets, Russia. Sculptor: Yury Grishko. Bunin, who was always the artist of the keenly observant eye, once remarked that he could develop a vehement dislike for a person just by looking at the back of his head.

This recalls a passage in the Bunin short story, "Петлистые уши" ("Noosiform Ears"). The pervert-protagonist Sokolovich is describing his theories of degeneracy to a casual acquaintance, when the latter asks him how you recognize a degenerate.

     "By the ears, for example," answered Sokolovich, half serious, half mocking. "Degenerates, geniuses, tramps and murderers all have noosiform ears, that is, ears shaped like a noose--the very thing used to choke the life out of them" (Night of Denial, p. 271).

In his Grass of Oblivion Valentin Kataev remarks, ironically, that Bunin himself had noosiform ears.



1 comment:

  1. Tổng hợp những điềm báo về tâm linh được hiều người quan tâm. Bạn đọc có thể tìm đọc một số chủ đề như Giật thịt liên tục báo điềm gìMèo chết trong nhà báo điềm gì để có thể tránh những điều không lành. Những loại côn trùng bỗng dưng vào nhà cũng có thể là một điềm báo nào đó. Vậy Mối làm tổ trong nhà tốt hay xấu và khi Bị bò cạp cắn có sao không nên làm gì khi bị bọ cạp cắn. Hướng dẫn cách xử lí bị bọ cạp cắp tại nhà.

    Hiện tượng Đóm đóm vào nhà điềm gì, đom đóm loại côn trùng có thể phát sáng trong đêm mang lại nhiều điều huyền bí. Khi đi Đi viếng đám ma nên mua gì để có thể chia sẽ một chút gì đó cùng với gia đình của người vừa qua đời. Hiện tượng Bị chuột cắn có điềm gì không, loại chuột thường rất nhát người, tuy nhiên nếu có con cọn chuột đến cắn chân bạn thì có thể có một điềm gì đó.

    ReplyDelete